[O2] Pyt. o modyfikację wyposażenia MINTa podczas zamawiania
Zamieszczone przez trafo
Co do spalania to póki co na trasie z 5 nie wychodzę. liczyłem dokładnie i wyszło mi około 4.7-4.8l - możliwe? Jeśli pojeżdżę trochę po mieście, ale z przewagą trasy, to wzrasta do 5.3. To chyba dobry wynik. Przynajmniej o to mi chodziło w tym silniku - oszczędność.
w sumie możliwe - ja wczoraj na trasie 840km wyrobiłem 4,7l/100 ze średnią prędkością 74km/h
Załóż konto na motostat i wklej w podpis sygnaturkę, bo sam jestem ciekaw ile będzie Ci palił.....
Zamieszczone przez trafo
Nie wiem jak było/jest w 1.9, ale w moim 1.6 nie narzekam jest cudowny
niestety po osiągnięciu maksa moment obrotowy zaczyna mocno opadać......, u mnie 250nm/1900obr, a u Ciebie 250nm w zakresie 1500-2500obr
[O2] Pyt. o modyfikację wyposażenia MINTa podczas zamawiania
Witam,
Mam pytanie do osób znających temat Octavii w wersji MINT. Oglądam cennik i zastanawiam się którą wersję wybrać. Wersja Ambient kusi ale i tak musiałbym coś w niej zmienić ale z drugiej strony w wersja MINT wydaje mi się dla mnie odpowiednia (do tej pory jeżdżę FABIĄ 1.2 64KM w wersji Active bez kimatyzacji i nie narzekam :-)) choć też bym ją uzupełnił o to co by dodał do Ambient ale wg cennika i konfiguratora tych dodatków co chce do MINTa nie mogę dodać, bo niby nie występują w tej wersji.
Z drugiej strony przeglądając forum widzę, że niektóre niedostępne rzeczy dla MINTa macie już wyjeżdżając z salonu (np. komputer widziałem u kogoś niedawno).
Jak to rzeczywiście jest, może ktoś z salonu by się wypowiedział?
Ja np. do MINTa bym dołożył radio SWING ale do Ambient też trzeba i halogeny ale to akurat jest w cenniku.
To co bym potrzebował a nie jest miłą zachcianką to hak do przyczepki i to najlepiej z gniazdem 13 pinowym. Tego w MINT nie ma.
Reszta to dodatki, które jakby były to by było fajnie, czyli komputer pokładowy, maxi-dot, dodatkowe 4 głośniki z tyłu, czy podłokietnik (widziałem tu podłokietnik nie oryginalny ale nie wiem jak z jego jakością ale pewnie by wystarczył) albo schowki pod siedzeniami z przodu.
O takich dodatkach jak liswy an drzwi, progi, dywaniki czy chlapacze nie mówie, bo z tym to nie ma problemu.
Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć mając taki zestaw co można później z tego samemu lub przy pomocy kogoś uprzejmego na spocie (w ostateczności w ASO jeśli w ogóle ktoś z pracowników by chciał coś modyfikować) "wycisnąć" przy pomocy VAGa lub innych magicznych sztuczek (widziałem zmiany działania świateł przeciwmgielnych czy zmiana funkcji wyświetlacza radia czy tego między zegarami).
Jak to jest, chcąc mieć fabrycznie hak i np. głośniki oraz skórzaną kierownicą to muszę zamówić wersję Ambient?
Nie wiem, czy znalazłbym taki salon gdzie by mi zrobili Ambienta z hakiem i radiem Swing w cenie MINTa lub niewiele drożej i mógłbym wtedy swobodnie zamówić ewentualne dodatki, czy jednak probować wywalczyć do MINTa to co chce a czy znów cena nie urośnie tak że wyjdzie mi Ambient. Do jednego i drugiego montowałbym hak, który w cenniku niestety nie jest tani :-( (w FABII powiedzieli mi w ASO średnio 700 zł wraz z materiałami w zależności od salonu a sam założyłem sobie za 250 zł plus mój czas z tym że auto już jest po gwarancji więc nikt się nie czepiał.)
Jeszcze jedno, niektórzy piszą tu o jakiś dodatkowych pakietach (wpadła mi w oko nazwa Dynamic) ja nic takiego nie widziałem w cennikach. Można się gdzieś dowiedzieć jakie obowiązują i co zawierają? Do FABII są oficjalnie w cenniku.
Tak a pro po silnika to interesuje mnie 1.2 TSI. Z opinii wystarczy do spokojnej jazdy i po mieście i trasie. 1.4 MPi 80 KM też tu chwalą osoby ale jakoś nie mam przekonania choć mogę się mylić bo nie jeździłem, żadnym autem z tymi silnikami (brak na stanie do jazd próbnych w mojej okolicy) ale po mojej FABIAnce z 1.2 64KM może być jednak miłym zaskoczeniem, choć ten też mi starcza (no może troszkę brakuje poza miastem ale przywykłem i jest OK).
Myślałem o Fabii Combi z tym silnikiem (oczywiście z hakiem ;-)) ale po skonfigurowaniu sobie jej podobnie jak MINTa cena wyszła straszna (na razie na sucho bez targowania się w salonie) jak na Fabię bo to już była cena Octavii. Myślałem o Tourze II ale oko swoje robi i bardziej podoba mi się wersja O2 FL, do tego tylko dwa silniki.
PS. Czy to prawda, że w Krakowie Skody są najtańsze, bo nawet na FabiaClub.pl czy FCP odsyłają do OCP aby szukać ludzi z Krakowa.
Pozdrawiam i wybaczcie za mój przydługawy jeden z pierwszych tekstów.
Ciężko odpowiedzieć na tyle pytań, ale z mojej perspektywy wygląda to tak, że warto wziąć Ambiente, bo ma dużo dodatkowych dupereli, których nie trzeba już dokładać. A hak założysz wszedzie, kosztuje przygotowanie 1600 PLN przy zamawianiu o ile pamiętam. Wtedy nie ma problemu z elekrtyką.
Jak brak kasy to faktycznie lepiej wziąć MINTa z 1.2 TSI niż 1.4 16V Ambiente (a takie w ogóle jest ???)
Jak brak kasy to faktycznie lepiej wziąć MINTa z 1.2 TSI
Ja bym się pozastanawiał. Silnik nowy, skomplikowany (turbo itp), i niewiele silniejszy od BSE. Fakt dużo lepiej jedzie z dołu, ale pod obciążeniem i tak będzie brakować mocy. Moim zdaniem jeśli TSI, to raczej 1.4, bo po pierwsze jednostka sprawdzona, a po drugie czuć za co się zapłaciło. Moim zdaniem, jesli kupuje sie samochód na kilka lat do użytku "domowego" to pakowanie sie w jednostkę, która poza nowoczesnościa niczym innym specjalnie nie zaskakuje, a może być kłopotliwa w naprawach (ASO to pewnie słabo ogarnia, a poza ASO to pewnie mało kto) jest ryzykowne. Tylko na 1.4 TSI to można ładne kilka miesięcy poczekać (zdecydowałem się na toura, bo na 1.4 TSI musiałbym jakieś 3 m-ce dłużej czekać, a teraz jest chyba jeszcze gorzej).
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Tak a pro po silnika to interesuje mnie 1.2 TSI.
Z opinii wystarczy do spokojnej jazdy i po mieście i trasie. 1.4 MPi 80 KM też tu chwalą osoby ale jakoś nie mam przekonania choć mogę się mylić bo nie jeździłem
Jakbym miał kasę pewnie też kupiłbym 1.2 TSI, w wersji Ambiente - brak kompa w Mincie to trochę ból, podobnie jak brak możliwości zamówienia Jumbo Boxa.
W sumie na moje potrzeby silnik 1.4 16V wystarcza - jednak dla większości osób pewnie byłby za słaby - czym dłużej nim jeżdżę tym bardziej jestem zadowolony - mam nadzieje, że za jakiś czas spalanie jeszcze troszkę spadnie. Największa zaleta tego silnika to bardzo szybkie nagrzewanie - po około 1km mam już 70 stopni (przy około -5 na polu) - a ciepełko z nawiewów pojawia się jeszcze wcześniej - za to wielki plus.
Co do ofert krakowskich, to coraz więcej dealerów daje też bardzo dobre oferty.
Jeżeli tak będziemy podchodzić do tematu to ciągle coś znajdziemy w tych silnikach co jest nie tak. Tak było np. z 1.2 HTP, którym jeżdżę i nie narzekam choć przyznam, że przytrafia mi się jego przypadłość do przeskoczenia łańcucha i wypalenia gniazd zaworów, po przejechaniu jakiś 30 000 km jak dobrze pamiętam. Co najlepsze ja mam niby ten silnik co miał niby poprawioną tą wadę (BME) która występowała na początku w 1.2 HTP. Zrobione było w ramach gwarancji i jak na razie jest ok a na liczniku 92 000 km.
To samo czytam, że i 1.8 TSI z pierwszego okresu produkcji mam problem z rozrządem po stosunkowo niewielkim przebiegu.
Fakt chciałbym oszczędzić na tyle na ile to możliwe (chyba jak każdy) ale jakoś nie mam przekonania do silnika 1.4 80KM do tej wielkości auta ale mogę się mylić bo nie jeździłem w takiej konfiguracji i może dla mnie by wystarczyło tym bardziej, że i teraz nie jeżdżę jakimś mocnym autem. Nie mam okazji się tym przejechać ani po mieście ani gdzieś kawałka trasy. Najbliższy salon mam w Dobroniu i pewnie tu będę kupował ale tu nie mają ani 1.2 TSi ani 1.4 16V aby przetestować. W Piotrkowie Tryb. też nie mieli ale ten salon a właściwie serwis zrazili mnie do swoich usług jak jeszcze jeździłem Felicją i z autem przeniosłem się do Dobronia. Dobroń ma też swoj salon w Łodzi ale tam też nie ma co szukać tych silników w autach testowych.
1.6 też sprawdzony ale zużycie paliwa trochę mi się nie podoba a gazu nie chce zakładać do auta a 1.2 TSI jest o 1000 zł droższe od 1.6 i dlatego padło na 1.2 a nie słyszałem jak na razie aby coś strasznego się z tym silnikiem działo. Cena 1.4 16V kusi ale musiałbym mieć jakąś okazję tym się przejechać.
Enriquez do końca roku wersja Ambient była z silnikiem 1.4 80KM teraz nie wiem bo nie ma cennika. Też tak myślałem, że 1.4 16V nie pasuję do Ambient ale z drugiej strony czemu nie. Z drugiej strony chyba jednak lepiej dołożyć do lepszego silnika choćby 1.2 i mieć MINTa, który aż taki goły nie jest. To co najważniejsze z bezpieczeństwa jest to samo co w Ambient poza kurtynami, które można domówić. Jest klimatyzacja, elektryczne szyby z przodu (z tyłu nie jeżdżę ;-)) podgrzewane lusterka, dzielona tylna kanapa. Wszystko co jest w Ambient to co napisałem co bym dołożył do MINTa to miłe dodatki, które by mnie cieszyły, choć radio SWING (ewentualnie dodatkowe 4 głośniki ale w MINT niby nie ma), halogeny bym dołożył na 100% a później uruchomił ukryte funkcje których nie ma w MINT . Jedynie to hak do przyczepki by mi się przydał i zastanawiam mnie dlaczego tego niby nie ma do MINTa. Przecież buda chyba nie jest inna niż w AMBIENT i przygotowana jest do założenia haka tak jak miałem to w Fabii. Chciałbym aby był już fabrycznie założony bo operacja zakładania haka do Fabii trochę mnie zaskoczyła. Praktycznie cały tył musiałem rozebrać (nadkola, zderzak, wzmocnienie, plastiki w bagażniku, światła), tylko klapa nie została ruszona :-D O czasie ile mi to zajęło nie wspomnę ;-)
marektbg też myślałem o O2 Tour II ale jak podliczyłem, dodatki jakie bym dołożył (nie pamiętam, czy tam był hak w opcjach), a trochę tego zabrali w porównaniu do MINTa, choćby wycieraczka tylnej szyby, czujniki parkowania czy systemy bezpieczeństwa i inne rzeczy to cena wyszła niewiele niższa niż MINT dosłownie kilka set zł. A jak taka mała różnica to chyba lepiej wybrać auto lepiej wpadające w oko. Nie narzekał bym na Toura ale FL bardziej mi się podoba :-).
marektbg też myślałem o O2 Tour II ale jak podliczyłem, dodatki jakie bym dołożył (nie pamiętam, czy tam był hak w opcjach), a trochę tego zabrali w porównaniu do MINTa, choćby wycieraczka tylnej szyby, czujniki parkowania czy systemy bezpieczeństwa i inne rzeczy to cena wyszła niewiele niższa niż MINT dosłownie kilka set zł.
:shock:
Powiem szczerze, że też wolałbym jeździć O2FL niż O2Tour - może nie z racji podobania, tylko świeżości - jednak w moim przypadku O2FL Mint 1.4 16V z wyposażeniem jakie mam teraz kosztowałaby mnie jakieś 4-5tys. drożej, a to już dla mnie sporo niestety :|
Jeśli chodzi o hak - to chyba w Twoim wypadku powinieneś szukać mocniejszego silnika. Różnica w cenie między 1.2 a 1.4TSI też chyba nie jest bardzo duża (z tego co kojarzę jakieś 2tys.).
Jeśli chodzi o hak - to chyba w Twoim wypadku powinieneś szukać mocniejszego silnika. Różnica w cenie między 1.2 a 1.4TSI też chyba nie jest bardzo duża (z tego co kojarzę jakieś 2tys.).
Jeśli chodzi o hak to tak się przy nim upieram, bo mam małą przyczepkę a jak ją mam to chciałbym z niej korzystać. Korzystam z niej mało ale od czasu do czasu się przydaje na działce jak trzeba coś przewieźć, jakiś materiał. Ciężarów nie wożę na niej. Od początku jak jest ona u mnie (od października) 3 razy zapinałem ją do Fabianki. Fabia ma 64 KM i jakoś dawała sobie radę to i takie 1.4 16V lub 1.2 TSI też by sobie dał radę.
Muszę wyszperać Twoje auto i zobaczyć jakie masz wyposażenie i jeszcze raz porównać. Jak dobrze pamiętam to był ten Tour bez wycieraczki z na tylnej szybie.
Widząc, że ktoś jeździ 1.4 16v też się zastanawiam nad tym silnikiem, rajdowcem nie jestem, choć pewnie przyjemność z jazdy czymś mocniejszym jest większa i bezpieczniej podczas wyprzedzania. Szkoda, że taki kawał drogi do Ciebie bo bym się przejechał zobaczyć jak to autko jeździ
Jeśli chodzi o hak to tak się przy nim upieram, bo mam małą przyczepkę a jak ją mam to chciałbym z niej korzystać
w poprzednim cenniku na O2FL hak holowniczy kosztował bodajże 1600, hak z adapterem 1800, a przygotowanie pod hak 800 może w nowym cenniku okaże się, że jest montowany seryjnie :?: :!: :shock: :szeroki_usmiech
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
grzesk , jak sam zauważyłeś za hak i swinga i tak musisz dopłacić. Poza tym w ambiente podoba Ci się: komputer, dodatkowe głośniki, podłokietnik, dodatkowe schowki za fotelami. Nie wiem, czy jest to warte tych paru tysięcy zł dopłaty. Tym bardziej, że podłokietnik i głosniki można dołożyć.
Też się wahałem nad wyborem wersji, ale stwierdziłem, że nie warto tyle dopłacać za takie duperele (oczywiście każdy ma swoje priorytety) i wziąłem minta.
Inną sprawą jest silnik. Z halogenów, czy schowków nie korzystasz non stop, a z silnika owszem :wink: Sam rajdowcem nie jestem. Mój poprzedni samochód miał 90km, ale nad wyborem za długo nie myślałem i wziąłem 1,4 TSI. 2 tys różnicy było do przyjęcia ( w stosunku do 1,2) Na forum parę osób pisze, że kupując teraz samochód wzięli by mocniejszy, a jakoś nikt nie marudzi, że mu wersja wyposażenia nie pasuje (jak czegoś brakuje, to modyfikują :wink: )
A poza tym stań na głowie i załatw jakoś jazdę próbną. Przejedziesz się i pewnie sam podejmiesz decyzje bez oglądania się na kolegów z forum
grzesk, jestem tego samego zdania co Big Wojtek, . Jesli mówimy o podstawowych silnikach w O II czyli 1.4 16V kontra 1.2 TSI to lepiej kosztem wersji wyposażenia dołożyc do silnika NIe ma co ukrywac że 1,4 `6V nie jest silnikiem który potrafi dobrze poawdzic sobie z autem wielkości i masy O II. Na miasto co prawda wystarczy ale na trasę juz bedzie miał zbyt mało i mocy i przede wszyskim momentu obrotowego.
Zatem lepiej kupić 1.2 TSI Mint niż 1.4 16V Ambiente. Tym bardziej że głośniki, radio, przeciwmgielne, Jumbo box, czy hak można dołozyć sobie poza ASO.
Reszta to dodatki, które jakby były to by było fajnie, czyli komputer pokładowy, maxi-dot, dodatkowe 4 głośniki z tyłu, czy podłokietnik
Jeżeli mogę coś podpowiedzieć to jak ja zamawiałem pod koniec 2009r o2FL to jednym z argumentów było to, że dołożą mi oryginalny podłokietnik - poniżej link do aukcji
Co do komputera pokładowego to o ile dobrze kojarzę to za 1600zł można było dokupić kierownicę multifunkcyjną, więc później wystarczy, że dokupisz manetkę do kompa za 100zł i jeżeli będziesz chciał to do tempomatu za 200zł - w ten sposób za 2000zł będziesz miał kompa + kierownice multifunkcyjna + tempomat - pytanie czy ten koszt Cie zadowala - zawsze to i tak kilka tys zł mniej niż dopłata za ambiente, w której nie będziesz miał skórzanej multifunkcyjnej kierownicy i tempomatu
eee no szkoda jeździ tego znacznie więcej niż 1.2 TSI. Aqrat wersja montowana w skodach nie jest specjalnie wysilona, i albo coś przeoczyłem, albo nie było jakichś spektakularnych wpadek (tak jak np z pękajacymi tłokami w mocniejszych wersjach).
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
eee no szkoda jeździ tego znacznie więcej niż 1.2 TSI. Aqrat wersja montowana w skodach nie jest specjalnie wysilona, i albo coś przeoczyłem, albo nie było jakichś spektakularnych wpadek (tak jak np z pękajacymi tłokami w mocniejszych wersjach).
nie, nie było, ale chyba jeszcze trochę za mało jak na "sprawdzoną konstrukcję".
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
nie, nie było, ale chyba jeszcze trochę za mało jak na "sprawdzoną konstrukcję".
Może i tak. Ale i tak wiadomo o tym silniku o wiele więcej niż o 1.2. Moim zdaniem to dziwny pomysł kupować silnik 2x bardziej skomplikowany od BSE tylko dlatego, że trochę lepiej jeździ i trochę mniej pali. Zwłaszcza, że 1.4TSI jest niewiele droższy.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
witam, to i ja dwa groszę dodam. Ja kupiłem w zeszły roku 1,4TSI, też zastanawiałem se nad 1,6 ale akurat nigdzie nie mieli tego motoru by jazdę zrobic. Ale akurat sprzedawałem Brava z 1,6 103KM i byłem na świezo z tym autkiem wiec porównałem tylko same parametry obu aut. Zdecydowanie gorzej wypadła skoda z 1,6 do Bravy a wiadomo Fiat lżejszy jest. Fiat był dynamiczny i byłem Cool, ale jak wsiadłem do 1,4TSI to miałem poporstu odlot. Raz przejechałem sie tym motorkiem i już wiedziałem co chcę, dlatego mój wybór to MINT z 1,4TSi, wolałem dopłacić do motoru niż wyższej wersji wyposażenia. Owszem dzisiaj pewnei jeszcze bym dodał kaski na wyższa wersję bo warto moim zdaniem,a le nie miałem tyle kasy wiec lepszym wyjściem jest mocneijszy motor niż dodatkowe duperele, które możan potem dokupić a motoru nie. A co do trwałości silnika: każda nowość jest pod znakiem zapytania ale jak widzę to w Niemczech pełno tego jeździ pod róznymi markami wiec raczej bym zaufał poducentowi.
Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
Była:
Jest:
1) Octavia 1,4 TSI
jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis
czy pytałes o ceny naszych forumowych dilerów? w krakowie jest najtaniej ale trzeba wiedzieć u ktorego. dobre ceny maja tez w mińsku mazowieckim w sumie identyczne jak u danielcia. jezeli patrzyłes ceny na stronie to ci powiem tylko że za cene minta z konfiguratora u forumowych dilerów bedziesz miał ambienta. co do silnikow to ja nie wiem czy 1.4 80 km tak duzo mniej spali od 1.6 i czy go w ogóle dostaniesz w tym roku. z tego co piszesz to chcesz mieć hak wiec zakładam ze coś będziesz ciagał no a te 80 km w 1.4 to bedzies troche mało i wtedy napewno wiecej ci spali niz takie 1.6 bo żeby rozpedzieć auto bedziesz musiał mocniej kręcic. zastanów sie nad tym 1.6 z gazem skoro chcesz ekonomie. jak nie chcesz gazu to bierz 1.2 tsi. swinga kupisz na allegro albo na forum i już masz ok 800 zl w kieszeni.
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz